Mien Reis - Reisverslag uit Burgos, Spanje van John Gerardu - WaarBenJij.nu Mien Reis - Reisverslag uit Burgos, Spanje van John Gerardu - WaarBenJij.nu

Mien Reis

Door: John Gerardu

Blijf op de hoogte en volg John

13 Juli 2021 | Spanje, Burgos

Dag 23 naar SDC,

Wat un nacht en dag. S’ Nachts moest ik mijn sokken aan doen om het warm te krijgen om vervolgens bijna van de zweet het bed uit drijven.
6.45 opgestaan lekker douchen inpakken en om 7.45 ontbijt. Hier in Spanje krijg je alleen maar jam en yoghurt en een appeltje voor de dorst. En natuurlijk koffie cortado en narancha.
De eigenaren van deze albergo deden zich veel moeite om ons alles naar onze zin te zetten. Het was een gezellige albergo. Dat hebben jullie kunnen zien op de foto’s van gisteren. We zullen ook een goede recensie schrijven.
Maar goed na het ontbijt de fiets op. Het zag er weer dreigend uit,maar koud 10 graden( kan toch niet in noord Spanje in deze tijd van het jaar ). Ik heb bij het inpakken de winterkleding thuis gelaten omdat het niet nodig was dacht ik. En jawel ik had ze nodig in een andere vorm. Armstukken, beenstukken ( push up kousen ) thermo ondergoed lang armstukken en bodywarmer hielden mij warm. Tot aan de middagpauze, werd effe warm en gevolg door koude wind, wat mij deed weer koud krijgen. De laatste optie was mijn regenjas aantrekken, dat heb ik ook gedaan en kreeg het weer snel warm. Ook de temperatuur begon middags weer op te lopen en het zonnetje brak door. Tijd om langzaam en toen waren we in de stad Burgos alles uit te doen. Morgenvroeg heb ik weer alles nodig ( 8 á 9 graden ) ze zeggen dat het warmer wordt, eerst zien dan……
De rit van vandaag hebben we geheel over de Camino gereden, onverharde wegen, rotsen ( hier kon je niet fietsen) zoals de wandelaars ook lopen.
Mooie dorpen en vergezichten,en iedereen groeten “ bon Camino”.
Ook de stad Burgos heeft een bijzonder mooie kathedraal, ongelofelijk wat een manuren wat erin zijn gaan zitten.
In het museum hangt een Excalbur zwaard met schilden

  • 13 Juli 2021 - 22:39

    Betsy Spronck:

    Geweldig John! Nog ff doorzetten!

  • 14 Juli 2021 - 16:16

    Anita:

    Bisse dn lang oonderbrook vrgete

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2021

Mien Reis

17 Juli 2021

Mien Reis

16 Juli 2021

Mien Reis

16 Juli 2021

Mien Reis

14 Juli 2021

Mien Reis
John

Zzp in de duurzame energie. Getrouwd 2 dochters Ben jaren al aan het fietsen. Ik wilde deze reis maken. Dit is gekomen door een vakantieadres in de Duitse Alpen. Deze had ik 3 jaar terug gepland, vanwege omstandigheden en nu Corona en inentingen. Daarom start ik deze reis samen met een andere fietsmaat Freek van Slooten. We starten op 18 juni.

Actief sinds 13 Mei 2021
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4714

Voorgaande reizen:

13 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

Landen bezocht: